zaterdag 26 september 2015

Tip gevraagd voor een Singer

Gisterenavond begon de rommelmarkt bij ons in de kerk. Natuurlijk was ik van de partij want je weet het maar nooit....
En toen zag ik een Singer staan, leuk voor decoratie maar ja waar moet je dat nou weer neerzetten.
Nachtje over geslapen, toch teruggegaan en hij was er nog. En nog voor de helft van de prijs ook !
10 euro . Loodzwaar dat ding , gelukkig was manlief mee om te dragen.
Op internet opgezocht naar een handleiding want wie weet doe ie het nog, hij loopt ieder geval soepeltjes. Maar ik heb niks kunnen vinden over hoe je met een handnaaimachine moet naaien en instellen
Dus....heeft iemand voor mij misschien een tip ?
Het is een Singer uit 1928.


Hij staat ieder geval wel leuk als decoratie


En ik heb mijn jaarlijkse hortensiastukje weer gemaakt , met een leuk wollig  pompoenenkleedje eronder. Dat was een pakket van Ikornquilt.


Fijn weekend !


8 opmerkingen:

sandrarobben zei

Ik heb ook zo'n vondst, de mijne via marktplaats. Met het nummer kun je opzoeken wat het type is, met het type kun je op internet een kopie van de handleiding vinden. De mijne is een 128K, een kleine dus. Het lijkt erg op die van jou. Succes met de speurtocht naar informatie.

Tilly zei

Wat een leukerd Patricia, misschien kan je het eens aan Francis vragen
http://singers-and-featherweights.blogspot.nl/ die weet heel veel van Singer naaimachines. Veel plezier ermee!
groetjes Tilly

Frederika zei

Dat is een leuke aankoop. Succes met uitvinden hoe ze werkt

¨FIELTROS PAKITI¨ zei

Que bonita¡¡¡
Bsss Paqui

Janneke zei

Leuke vondst, ik heb zo´n zelfde handnaaimachine van mijn moeder het is alleen geen Singer maar een Naumann. Is het instellen niet nog steeds ongeveer hetzelfde als de moderne naaimachines? Ik dacht van wel.
Mooi de hortensia's, ga er komende week ook knippen en inderdaad mijn jaarlijkse stukken maken.
Groetjes, Janneke

Quilting Moesje zei

Ik heb die van mij oma en helaas had ze ook geen handleiding meer
Toen ze nog leefde heeft ze het me nog net een keervoor gedaan maar toen werd ze al snel ziek..
Het klopt wel dat het vergelijkbaar is met een moderne allleen zij hier bv een draai knop (die best zwaar gaat) voor de steeklengte.
Heb jij ook zo'n mooi lang dun spoeltje in het spoelhuis... vind ik ook nog best lastig om die er in en uit te halen .
En olieen helpt ook, ook op de gangbare plekjes maar die weet ik dus ook niet zeker..
Succes !
Hopelijk vind je wel een gebruiksaanwijzing voor die van mij was er geen...

Groetjes,
Simone

Eveline zei

Oh Patries, wat een leuke vondst en dat voor dat bedrag!! Ik kan je helaas niet helpen. Ik heb wel zelf als kind zijnde ooit zo'n naaimachine gekregen (niet van Singer) en die heb ik nog steeds. Helaas kan ik je ook niet helpen aan een gebruiksaanwijzing.

Liefs,
Eveline

Karen zei

I love old sewing machines!